Saçlarım dökülüyor..Peki hangi doktora başvurmalıyım?

Saçlarım dökülüyor..Peki hangi doktora başvurmalıyım? Dermatolog, Trikolog, Endokrinolog?

Saç dökülmesi şikayeti yaşayan kişiler için hangi hekime gitmeleri, nereye başvurmaları gerektiği genellikle muammadır. Çünkü saç dökülmesi ile ilgilendiğini söyleyen birden fazla branş olmakla birlikte, sizin sorununuz ile en alakalı branşın hangisinin olduğunu tespit etmek de önemli .

Trikolog: trikolog kelimesi pek çok tıp terimi gibi Yunancadan gelmektedir.” Trikos”; saç, “oloji” ise çalışması anlamına gelir. Bu nedenle trikolog, saç ve saç derisi ile ilgili tüm sağlık sorunları ve kaygıları ile ilgilenen uzmanlara verilen isimdir. Trikologlar hekim olmayabilir. Bu durumda saç sorunları yaşan kişilerin tedavisinde doktorlara yardımcı olan kişiler olarak görev yaparlar. Deneyimli bir trikolog; kişilerin hayat tarzlarını, beslenmelerini ve genel vücut sağlıklarını da ele alan bütüncül bir yaklaşımla tedavi programı oluşturur. Trikologlar saç dökülmesi ve saç ile ilgili diğer sorunlarda deneyimlidirler ancak tıbbi tedavi yapma ya da reçete yazma yetkileri bulunmamaktadır.

Dermatolog/Cildiye doktoru: Deramatolog; dermatoloji alanında uzmanlaşmış tıp doktorudur. Dermatoloji tüm cilt/deri hastalıklarını kapsayan bir bilim dalıdır. Dermatologlar aynı zamanda deri ve tırnak hastalıkları ile de ilgilenebilirler.

Endokrinolog;  endokrin sistem hastalıkları ile ilgilenen doktorlardır. Endokrin sistem; hormon sentezleyen iç salgı bezlerinden oluşan sistemdir. Kellik erkek ya da kadın tipi olarak sınıflanmaktadır. Tıptaki ismi ile “androgenetik alopesi” en sık rastlanan kellik tipidir ve erkeklik hormonu olarak adlandırılan androgenin saç köklerinin dökülmesine neden olması ile ortaya çıkmaktadır. (Bu arada şöyle bir parantez açmak gerekir; erkeklik hormonu fazla olanların saçı dökülür ya da saçı dökülenlerin erkeklik hormonu fazladır demek pek doğru sayılmaz. Bazı kişilerde genetik olarak erkeklik hormonu saç köklerine etki eder, bu nedenle kellik gözlenir)  Yine bazı hormonal hastalıklar durumlar ; tiroid, polikistik over sendromu gibi saç dökülmesine neden olabilmektedir. Kısaca hormonlardan sorumlu hekimler olarak adlandıracağımız endokrinologlar da hormon dengesizliklerinin ortadan kaldırılarak saç dökülmesini tedavi edebilmektedir.

Saç dökülmesi sorununun başarılı tedavisi için tanı çok önemlidir. Saç dökülmesinin en sık karşılaşılan nedeni genetik yatkınlıktır. Ancak bununla birlikte; otoimmün hastalıklar, hormon dengesizlikleri, vitamin ya da mineral eksiklikleri, yanlış beslenme, stres, psikolojik etkenler, polikistik over sendromu, tiroid….gibi  pek çok farklı neden de saç dökülmesine ve kelliğe neden olabilmektedir. Peki kime gitmeliyim? Herhangi bir sağlık sorununda  olduğu gibi saç sorunlarında da  sadece tek bir hekime başvurmak yeterli olmayabilir. Hekimler genellikle saç sorununuzu tek bir bakış açısıyla değil pek çok farklı etkeni göz önüne alarak değerlendirir. Eğer tanı/tedavi kendi uzmanlık alanlarının dışında kalıyorsa ilgili uzman hekime yönlendirir ya da birbirlerine danışarak /konsülte ederek  sizin için en doğru tedavi seçeneklerini ortaya koyarlar.