Saç Mezoterapisi Nedir? Kimler İçin Uygundur?

Saç dökülmelerinin önüne geçmek ve saç dersini en kısa sürede canlandırabilmenin en etkili yolunun “saç mezoterapisi” olduğu söylenebilir.

Günümüzde saç sağlığına önem verenler tarafından fazlasıyla tercih edilen saç mezoterapisi yönteminin ne olduğunu ve kimler için uygun olduğunu yazımızda açıklayacağız.

Saç Mezoterapisi Nedir?

Saç mezoterapisi, saç derisinin epidermal tabakasının altına; mezoderm katmanına mikroenjeksiyonlar yardımıyla saç hücrelerinin canlanması, beslenmesi için önemli olan mineral ve vitaminlerin, belirli seanslar ile uygulandığı bir tedavi yöntemidir.

Yunanca “orta” anlamında olan “mesos” ve tedavi anlamına gelen “therapia” kelimelerinin birleşiminden meydana gelen “mezoterapi” kelimesinin  Türkçe anlamı “derinin orta katmanının tedavisi” olarak söylenebilir.

Saç mezoterapisi cerrahi  bir yöntem değildir; bu sebeple uygulanan kişide ağrı ve acı az seviyede hissedilir. Öncesinde yapılan lokal anestezi kremleri sayesinde çok daha konforlu uygulama sağlanabilir.

Mezoterapi tedavisinin başlangıç noktası, saç dökülmelerinin temel sebeplerinin; saç köklerinin yeterince beslenememesi, kan dolaşımının azalması, saç derisinde hormonal dengesizlerin oluşumu ve DHT androjen üretiminin artması olduğu gerçeğine dayandırılmaktadır.

Saç Mezoterapisi Kimler İçin Uygundur?

Mezoterapi tedavisi sonrası ortaya çıkan sonuçlar incelenirse, kimler için uygun olduğu görülebilmektedir.

Mezoterapi tedavisinden sonra;

• Saç dökülmeleri durur,
  • Mevcut saç telleri kalınlaşır, daha sağlıklı hale gelir,
  • Saç kalitesi artar.

Mezoterapi; saç dökülmesi olan, saç derisinin gerektiği düzeyde beslenememesi sebebiyle saçları incelen ve zayıflayan, saç kalitesi gün geçtikçe azalan, saçları kırılmaya başlayan kişiler tarafından tercih edilmektedir.