Saç İncelmesi ve Dökülmesi Sorunu

sac-dökülmesi-nedir
Saç İncelmesi ve Dökülmesi Sorunu

Pek çok farklı nedene bağlı olarak saç dökülmesi ve saç incelmesi sorunu ortaya çıkabilmektedir. Bu nedenler arasında en fazla karşılaşılan “genetik nedenlerdir”. Yani anne babanızda hatta teyze-amca ya da büyükbabanızda var olan saç dökülme sorunu genetik yollarla sizde de ortaya çıkabilir.

Çevresel faktörler, beslenme, bazı hastalıklar, hormonal dengesizlikler, vitamin mineral seviyeleri de saç dökülmesini ciddi anlamda tetiklemektedir.

Bu farklı nedenlere bağlı kan dolaşımının kısıtlanması saçlarınızın ihtiyaç duyduğu besin ve vitaminlerin almasına engel olarak saç dökülmesine sebep olabilir. Sağlıklı beslenme çok ama çok önemlidir. Aşırı yağlı ve hazır yiyeceklerden kaçınılması gerekmektedir. Bununla birlikte bilinçsiz diyetler de saçın dökülmesinde rol oynamaktadır. Özellikle şok diyetler;  vücutta protein yetersizliği, biotin ve demir eksikliğine neden olarak saçın dökülmesine ve incelmesine sebebiyet verir.

Hormon seviyelerindeki farklılıklar da saçların dökülmesi ve incelmesinde rol oynamaktadır. Polikistik over sendromu, tirod sorunları, hamilelik, menapoz gibi dönemlerde hormon dengesizlikleri söz konusudur ve bu durumda saç dökülmesi gözlenebilmektedir.

Kullanılan ilaçlar da saç incelme ve dökülme sorununa neden olabilmektedir.

Saç incelmesi ve dökülmesi tedavisi için doğru teşhis gerekir. Saçlarınızda fark ettiğiniz herhangi bir değişimi gözlemek ve incelme, dökülme, kırılma gibi sorunların neden meydana geldiğini öğrenmek için Saç Check-Up yaptırarak doktorunuzdan ayrıntılı bilgi alabilirsiniz. Bu işlem doğrultusunda saç incelmesinin önlenmesi ve saç dökülmesinin durdurulması için  gerekli tedavi planını oluşturarak daha sağlıklı saçlara kavuşabilirsiniz.