Kellik Genlerinizde Olabilir!

saç dökülmesi genetikTıp literatüründe kelliğe Alopesi denir. Alopesi belirli bir hastalığa bağlı saç kaybı(kellik) demek değildir. Hangi sebebe bağlı olursa olsun alopesi sadece Latince saç kaybı demektir. Saç kaybı genetik ve ilaçlara bağlı pek çok nedenden ötürü olabilir. Andogenetik alopesi (saç kaybı) hem kadında hem de erkek de saç kaybının en sık sebebidir. Bu nedenle saç kaybını genel olarak iki ana başlıkta incelemek hiç de yanlış olmaz.

Genetik Nedenli Saç Kaybı ve Genetik Dışı Saç Kayıpları

Genetik nedenlere bağlı saç dökülmesi en sık rastlanan kellik nedenidir. Genetik nedene bağlı saç kayıpları genelde başın tepe kısmında başlayıp başın alt kısmına doğru ilerler. Saç dökülmesinin en sık rastlanan genetik nedeni de Latince dihidrotestosteron(DHT) diye isimlendirilen erkeklik hormonudur. halk arasında daha iyi bilinen adıyla testosteron vücüdumuzda  DHT olarak bulunur. Ancak DHT’nin erkeklik hormonu olması sizi kandırmasın. Kadınlarda DHT hormonu da az miktarda bulunur. bazı insanlarda genetik nedenler saç köklerinin gelişmesine engel olur. Genetik nedenli saç kayıpları bazen 30 yaş ve üzeri bazen de daha erkenden 20’li yaşlarda bile kendini gösterebilir. Sebebi ise kellik genetik olarak anne, babadan ya da her ikisinden miras kalmasıdır. DHT hormonu özellikle başta, taç şeklinde yer alan saçları ve orta ön bölgedeki saçları hedef alır.

Genetik nedenli saç dökülmesi 100’den fazla hastalığa işaret edebilir

Yüzden fazla farklı hastalıkla karşılaşan insanlarda saç dökülmesi gözlemlenmiştir. Genetik dışı nedenlere bağlı saç kayıpları diye isimlendirdiğimiz bu grup hastanın mutlaka bir dermatolog tarafından değerlendirilip gerekirse detaylı inceleme ve ek branş hekimleri ile konsülte edilmesi gerekir. Neyse ki özellikle genetik nedenlere bağlı kelliğe karşı mücadelede teknolojinin sunduğu cihazların da yardımı ile son yıllarda geliştirilen modern saç ekim yöntemleri  var.  fakat genlerinizden gelen kellik kaderiniz olmak zorunda değil, 20 yıl önce  dünya genelinde yüzden az doktor saç ile ilgili araştırmalar yaparken son yıllarda bu sayı 5 katından fazla artış gösterdi. Her geçen gün artan sayıda araştırmacı saçın biyolojisi ile ilgili çalışmalar sunmakta…ve beklide saçın biyolojisini  daha iyi tanıdıkça daha çok alopesi’li hastaya çözüm sunmak mümkün olacak.