Kadınlarda Saç Dökülmesi

kadınlarda saç dökülmesi

• Genetik Saç Dökülmesi
    Erkeklerdeki saç dökülmelerinin %90’ı ve kadınlardaki saç dökülmelerinin %60’nın nedeni olan genetik saç dökülmesi her iki cinsiyette de saç dökülme nedenleri arasında birinci sıradadır.
    Basitçe özetlememiz gerekirse, aileden taşınan kalıtsal bir hastalıktır. Birçok hastalıkta da geçerli olan, kalıtsal olarak hastalık aktarılması saç dökülmesinde de geçerlidir. Eğer ki ailenizden birisi aşırı saç dökülmesi ve kellik yaşıyorsa, bu durum yakınlık derecesine göre sizi de etkiler.
  • Genetik Olmayan Saç Dökülmesi
    • Hipo ve hipertroidism
      Saç dökülmesi tiroid disfonksiyonunun erken belirtilerinden birisi olabilir ve tedavi sonrasında saçlarda dökülme durur.
    • Polikistik Over Sendromu
      Kadınların üreme çağında yaklaşık yüzde 10’unda görülebilen kalıtımsal bir yumurtalık hastalığı.
    • Hamileliğe Bağlı Hormonal Değişiklikler
      Hamilelik sırasında geçici olan saç kaybı, sonrasında düzelir.
    • Menopoza Bağlı Hormonal Değişikliler
      Menopozun başlamasıyla saç dökülmeleri görülebilir. Menopoza giren kadınların yaklaşık yüzde 80’inde saçlarda incelme görülebilir.
  • Anemi, grip gibi üst solunum enfeksiyonları, tifo, zatürre, kan kanseri, şeker hastalığı gibi hastalıklar, tiroit hormonundaki düzensizlikler saç dökülmesi etkisi gösterebilir.
  • Hamilelik, emzirme dönemi ve doğum gibi durumlar da hormonal dengesizliklerden dolayı saç dökülmeleri yaşanabilir.
  • Demir eksikliği saç dökülmesi nedenleri arasındadır.
  • Dengesiz ve yetersiz beslenme düzeni saç dökülmesi etkisi gösterir. İhtiyacı olan vitaminleri ve mineralleri yeterince alamayan saçlar, zayıflayarak kırılır ve dökülebilir.
  • Stres saç dökülmesinde oldukça etkilidir. Bu sürecin uzun sürmesi de, saç dökülmesinin etkisini daha fazla artırır.
  • Saç bakımı için kullanılan şampuan, saç kremi gibi ürünlerin saçlara uygun olmaması halinde de saç dökülmesi olabilir.
  • Saç bakımında gereken özenin gösterilmemesi halinde, saç dökülmesi etkisinden kurtulmak oldukça zordur. Yıpranan, nem dengesi bozulmuş olan saçların periyodik aralıklarla doğal bakım ürünleriyle dengesinin sağlanmasına çalışılmalıdır.
  • Sigara içme alışkanlığı olanlarda saç dökülmesiyle karşılaşabilirler. Alınan besinlerin emilimini engelleyen sigara azaltılmalı ya da bırakılmalıdır.
  • Cilt altı yağ bezlerinde olan bozukluklar nedeniyle, aşırı yağlanan saçlarda dökülmesi etkisi oluşacaktır.

Saç Dökülmesini Engelleme Yolları ve Tedavi Seçenekleri