Kadınlarda Saç Dökülmesi ve Tedavisi

Kadınlarda saç dökülme nedenleri

Kadınlarda saç dökülmesi yaygın olmakla beraber aynı zamanda yaşlanmanın da doğal bir parçasıdır. Saç dökülmesi kadın erkek pek çok kişiyi psikolojik olarak da etkileyebilmektedir. Saç kaybı yaşayan bazı kadınların kendilerine olan güvenlerini kaybettiği ve tüm yaşam kalitelerinin bu durumdan etkilendiği bilinmektedir.

Kadınlarda saç dökülmesi erkeklerdekinin aksine genellikle başın her tarafında ve yaygın olarak görülür. Bu kadın tipi saç dökülmesinin (Kadın Tipi Kellik) erkeklerde saç dökülmesine neden olan genetik, hormonlar, ve yas gibi faktörlerle bağlantılı olduğu görülmektedir.

Beslenme Yetersizlikleri

D vitamini eksikliği belirtileri arasında saç dökülmesi de yer alır. Kapalı mekanda fazla zaman geçirip güneşten uzak kalmış olmanız D vitamini eksikliğinin açıklaması olabilir. Bu gibi durumlarda D vitamini takviyesi alabilirsiniz.

Hormonal Dengesizlik

30 yaşından itibaren kadınların hormonlarında dengesizlik oluşmaya başlayabilir ve bu da saç dökülmesine yol açar. Bazı kadınlarda bu her iki cinste de bulunan hormonların dengesizliği erkek tipi saç dökülmesine yol açabilir.

Hamilelik

Artan hormon seviyeleri saçların normal biçimde dökülmelerini engeller. Ancak bebek doğduktan sonra hormon seviyeleri aşağı düştükçe saçlar da dökülmeye başlar. Durum epey ciddi görünebilir fakat eninde sonunda saçlar normale dönecektir. Yine de bu dökülme süresinin 2 yıla kadar uzayabileceğini bilmelisiniz.

Menopoz

Menopoz döneminde hormonlardaki değişim bazı kadınları saç dökülmesi problemiyle karşı karşıya bırakabilir. Menopoz döneminde kullanılan ilaçlar da saça etki edebilir. Doktorunuzla ilaçlarınızın bu tip bir yan etkisi olup olmadığını ve alınabilecek önlemleri konuşabilirsiniz.

Günümüzde birçok kadın saç dökülmesi sorunu yaşamaktadır. Birkaçı şunlardır;

• stres
  • yanlış beslenme,
  • hormonal değişimler,
  • hamilelik,