Hamilelikte Saç Dökülmesi

Hamilelik sırasında kadınlar hormonal olarak birçok değişim yaşar. Bazı anne adaylarında yaşanan bu hormonal değişimler saç dökülmesine şikayetine neden olabilmektedir. Sevgili anne adayları hemen telaşlanmayın çoğunlukla bu durum geçicidir ve telafisi mümkündür.  Saç büyüme döngüsüne göre ya büyüme ya dinlenme ya da dökülme fazında bulunur. Normal zamanlarda saç dökülme şikayeti olmayan kimselerde saçların yaklaşık %90’ı büyüme %10’u dinlenme fazındadır .Dinlenme fazında olan saçlar belirli bir süre sonra ise dökülme fazına girer. Hamilelikte ise normalden daha fazla saç dinlenme evresine girebilir. Bu da normalden daha fazla saçın döküleceği anlamına gelir.hamilelikte saç dökülmesi

Hamilelikte ve Lohusalıkta Saç Bakım Önerileri Nelerdir?

Bu dönemlerde saç dökülmesini azaltmaya yarayan bazı önlemler almak mümkündür:

• Saçınızı aşırı ısı ya da fiziksel etkiyle yıpranmasından kaçının. Bunun için fön, maşa, ütü, aşırı sıkı saç toplanması, fazla sıkı tokalar.. dan uzak durun
  • Besinlerinize dikkat edin; et ve balık ,sebze ve meyveyi dengeli olarak tüketin. Vejeteryansanız protein içeren baklagilleri sofranızdan eksik etmeyin. B vitamini, Biotin, C vitamini, demir, çinko alımına özen gösterin
  • Doğal saç ürünleri kullanmayı tercih edin. Paraben, sülfat içerikli olanlardan kaçının
  • Saç tarama alışkanlıklarınızı gözden geçirin. Saçınız ıslakken daha kırılgandır. Aşırı sert taramak saçlarınızın koparak zayıflamasına neden olur