Erkeklerde Saç Dökülmesi ve Tedavisi

erkeklerde saç dökülme tedavisi

Alopesi; saç kaybının tıbbi olarak söyleniş şeklidir. Belirli bir hastalığa bağlı saç kaybı(kellik) demek değildir. Hangi sebebe bağlı olursa olsun alopesi sadece latince saç kaybı demektir.

Saç kaybı genetik nedenlerden tutun da ilaçlara bağlı olarak pek çok farklı nedenle ortaya çıkabilir. Ama bugün için tıp dünyası çok iyi biliyor ki  andogenetik alopesi (saç kaybı) hem kadında hem de erkek de saç kaybının(kelliğin) en sık sebebidir. Bu nedenle saç kaybını genel olarak iki ana başlıkta incelemek hiç de yanlış olmaz: Genetik nedenli saç kaybı ve genetik dışı saç kayıpları.

Yaşlanma ile birlikte hem kadınlarda hem de erkeklerde saç dökülmesi gözlenir. Ancak kadınlara göre erkekler saç dökülmesi sorunundan daha yüksek oranda etkilenir.

Erkeklerde gözlenen saç dökülmesinin temel nedeni ise genetiktir. Genetik nedenler dışında; hormonal nedenler, beslenme, fiziksel ve ruhsal travmalar, bazı metabolizma hastalıkları, çevresel faktörler, kötü beslenme alışkanlıkları, yaşam şartları, bazı ilaçlar, saçların ve saçlı derinin sürekli kimyasallara maruziyeti de saç dökülmesine yol açan diğer nedenler arasındadır.

Genetik nedenlere bağlı saç dökülmesi ne demek?

Hepimiz anne ve babamızdan aldığımız genleri taşırız. Bu genler tüm vücut yapımızın planını oluşturur. Genetik yapıya göre boyumuz, göz rengimiz , saç şeklimiz, kan grubumuz, sahip olduğumuz bazı hastalıklar.. belirlenir.

Bazı erkekler taşıdıkları genler yüzünden saçlarını kaybeder. Peki bu tam olarak nasıl olur?

Erkeklik hormonu diye de bilinen “testosteron” hormonu vücudumuzda dihidrotestosteron ; kısaca DHT olarak bulunur. Bu arada erkeklik hormonu adı sizi yanıltmasın testosteron (aktif formu DHT) sadece erkeklerde değil kadınlarda da az miktarda olsa bulunur.

Genetik nedenlerden dolayı dihidrotestosteron (kısa ismi ile DHT) saç köklerine etki ederek, saç büyümesini durdurur ve dökülmeye neden olur.

Saç dökülmesi gözlenen kimselerde DHT hormonu çok, gözlenmeyenler de ise az diye bir genelleme yapılması doğru değildir.Herkeste bu hormon vardır. DHT hormonunun saç köklerine etki edip etmemesi durumu genetiktir ve kellik de buna bağlı olarak gelişir.

Erkeklerde genetik nedenli saç kayıpları bazen 30 yaş ve üzeri bazen de daha erken; 20’li yaşlarda bile kendini gösterebilir.

Çünkü kellik genetik olarak anne, babadan ya da her ikisinden miras kalabilir. DHT hormonu özellikle başta, taç şeklinde yer alan saçları ve orta ön bölgedeki saçları hedef alır.

Neyse ki özellikle genetik nedenlere bağlı kelliğe karşı mücadelede teknolojinin sunduğu cihazların da yardımı ile son yıllarda geliştirilen modern saç ekim yöntemleri  var.

Kellik genlerinizde olabilir. Ama kaderiniz olmak zorunda değil. 20 yıl önce  dünya genelinde yüzden az doktor saç ile ilgili araştırmalar yaparken son yıllarda bu sayı 5 katından fazla artış gösterdi. Her geçen gün artan sayıda araştırmacı saçın biyolojisi ile ilgili çalışmalar sunmakta…ve bekli de saçın biyolojisini  daha iyi tanıdıkça daha çok alopesi’li hastaya çözüm sunmak mümkün olacak.